Renault Trafic - ходова
"Ходова" Renault Trafic (а також Opel Vivaro, Nissan Primastar) складається з комплексу вузлів, які призначені для переміщення автомобіля по дорозі. Її механізми дозволяють водіям пересуватися з комфортно, так як вона є основним фактором, що безпосередньо впливає на безпеку. На автомобілі можна їздити зі зламаним сидінням або пом'ятим крилом, але саме несправність ходової частини може стати причиною аварійних ситуацій на дорозі.
Ходова частина автомобіля включає в себе такі елементи, як рама або кузов, підвіски коліс, балки мостів, шини і колеса. Кожний елемент виконує свої функції, що дозволяють водіям і пасажирам пересуватися в зручних умовах, не відчуваючи різних механічних коливань, і забезпечують безпеку в аварійних ситуаціях. Механізми ходової частини пов'язують кузов автомобіля з колесами, а також регулюють сили, що діють на машину, вібрації і трясіння. Коли автомобіль на великій швидкості їде по шассе, ходова частина захищає його від повільних коливань.
Підвіска:
Підвісками називають ряд пристроїв, основне завдання яких, зв'язати між собою колеса автотранспортного засобу і його кузов. Вона перетворює, поглинає і пом'якшує удари, які можуть передаватися від дорожнього полотна на кузов. Існує два види підвісок. Вони поділяються на незалежні і залежні. На відміну від залежної підвіски, яка вважається дещо застарілою, незалежна дає можливість колесам, розташованих на загальній осі, пересуватися у вертикальній площині, незалежно один від одного. Саме таку підвіску найчастіше використовують у сучасних автотранспортних засобах.
Основні вимоги, які пред'являються до підвісок:
- плавність;
- повна відповідність рульового приводу і коліс;
- міцне з'єднання коліс з кузовом;
- міцність і тривалий термін служби деталей.
Передня підвіска Опель Віваро, Рено Трафік і Ніссан Примастар складається з: підрамника, важелів, кульових, наконечників, стабілізатора, стійок стабілізатора, поворотних кулаків і передніх амортизаторів. Ходова частина автотранспортного засобу пов'язана з його кузовом за допомогою таких елементів, як амортизатори. Не менш важлива деталь – це стабілізатор поперечної стійкості. Якщо автомобіль при повороті крениться на борт, він починає закручуватися і виправляти положення кузова.
Задня підвіска Опель Віваро, Рено Трафік і Ніссан Примастар складається з балки, пружин, двох реактивних тяг, маточини і амортизаторів.
Шини і колеса:
Наступні елементи ходової частини – це шини і колеса. Колеса складаються з диска і шини. Шини призначені для пом'якшення ударів від нерівностей, завдяки пружності, а також знаходиться в них стислому повітрю. Вони можуть бути літніми, зимовими або всесезонними. Також вони поділяються на діагональні і радіальні. Діагональні шини володіють більшою міцністю, а радіальні – еластичністю.
Причини поломок ходової частини автомобіля
Регулярные нагрузки на различные элементы ходовой части, которые не прекращаются даже после остановки движения, могут привести к различным поломкам. Если автомобиль начинает испытывать затруднения при прохождении на большой скорости поворотов или для его удержания на проезжей части требуются большие усилия, велика вероятность того, что необходим ремонт ходовой части автомобиля. Еще один показатель – кузов может колебаться и раскачиваться при торможении, и на поворотах. Причина может крыться в вышедших из строя амортизаторах или элементах подвески. Ощущается вибрация при движении. Вібрація може виникнути через задніх амортизаторів, які зношені; з-за того, що тиск в шинах не відповідає певним нормам; або того, що підшипники маточин коліс в поганому стані. У процесі руху автомобіля починає стукати підвіска. Проблема може виникнути із-за ослаблення болтів кріплення або деформованих дисків коліс. Стукіт і скрип амортизаторів виникає з причини їх поломки; ослаблення кріплення резервуара або поршня, а також витоку рідини. Скрип при гальмуванні на поворотах. Як правило, такий скрип виникає через несправність амортизаторів або стабілізатора поперечної стійкості.
Діагностика ходової частини автомобіля і її ремонт
Как только возникают малейшие подозрения, что ходовая часть работает неисправно, необходимо доставить автотранспортное средство в сервис, где специалисты продиагностируют его, используя специально предназначенное для этого оборудование. Чем чаще эксплуатируется автотранспортное средство, тем более внимательно необходимо следить за его ходовой частью, диагностику которой, желательно делать через каждый 30 тысяч километров. Следует помнить, что к ремонту ходовой части нужно подходить ответственно. Звичайно, можна просто замінити всі деталі, але в цьому випадку, вартість ремонту буде досить висока. Оптимальним варіантом стане проведення діагностики і виявлення списку непридатних елементів. Діагностика ходової частини автомобіля включає в себе: огляд амортизаторів, важелів, пружин, опорних чашок; перевірку рульових наконечників, кульових опор; стан вузлів; перевірку маточинних підшипників; перевірку герметичності гальмівної системи і гідросистем машини; визначення ступеня зносу дисків, шлангів, гальмівних колодок і барабанів. Регулярна діагностика дозволяє виявити несправності ходової частини автомобіля на ранній стадії, коли відсутні чітко виражені ознаки збою в роботі яких-небудь елементів.